Informatie? JA! --- Participatie? NEE!
In deze moeilijke corona-tijden siert het de gemeente dat ze de inspanning geleverd heeft om de Hansbeekse bevolking te informeren. Jammer dat het een eenzijdige communicatie was die -ook door de tijdsdruk- participatie onmogelijk maakte. Maar laat ons positief zijn en hopen dat dit een eerste stap is op weg naar echte participatie!
Powerpoint presentatie: https://www.deinze.be/dorpskern-hansbeke
Verslag van het infomoment: klik op 'lees meer'
We kijken samen met jullie uit naar het infomoment van 8 september 2020 van de Stad Deinze.
Vanuit de dorpsraad Afrit 12 Hansbeke hebben wij (met input van de werkgroepen) alvast de volgende vragen aan de Stad Deinze bezorgt (tijdens ons overleg met de participatie ambtenaar).
We hopen op het infomoment de antwoorden te mogen vernemen.

Op 28/8 hadden we met de kerngroep onze eerste digitale vergadering met de participatieambtenaar.
Het overleg verliep in een positieve en open sfeer.

Naar aanleiding van het bezoek van Maarten Lippens van de vzw Dorpsbelangen (https://www.dorpsbelangen.be) aan ons dorp hebben we (kerngroep Afrit 12 Hansbeke) een fietstocht uitgestippeld. Als je alle trage wegen - wandelingen hebt gedaan, kan je dus vanaf nu ook een fietstocht maken door ons prachtige dorp.
De routebeschrijving kunnen jullie hier downloaden.
Veel fietsplezier!
- Visie en intern reglement: inhoudelijk is de kerngroep eens met de tekst. We bekijken wel nog om die wat meer levendig te formuleren. De tekst is pas definitef als die op de eerstvolgende dorpsraad is goedgekeurd. Ondertussen ztten we de voorlopige versie al op de website, met de melding dat het voorlig is. Het intern reglement zal jaarlijks op de Dorpsraad voorgelegd worden ter goedkeuring.
- We blijven aandringen op een vergadering met de participatie-ambtenaar Laurence Hautekeete om onze samenwerking met de stad vorm te geven. We hebben voorlopig nog steeds geen voorstel van datum doorgekregen.